WIIFM: What's in it for me?
Otázka, kterou si klade každý uživatel, návštěvník i zákazník. A vy byste na ni měli znát odpověď dřív než oni.
Co z toho budu mít já? WIIFM. (What's in it for me?) Tuhle otázku si lidé kladou dřív, než si stihnou přečíst váš slogan. Pokud jim na ni neodpovíte hned, odejdou. Ne proto, že by byli líní. Ale protože svět digitálních produktů je plný jiných možností.
Jasná odpověď je základ. Proč by měl někdo kliknout, přihlásit se nebo si stáhnout vaši aplikaci? Nestačí říct, co děláte. Je potřeba ukázat, co z toho bude mít uživatel. A to rychle, jednoduše a bez zbytečných řečí.
Každý detail na webu nebo v aplikaci by měl odpovídat právě na tohle. Titulek, tlačítko, text i chování aplikace. Ne „Export dat“. Ale „Stáhněte si výsledky do Excelu“. Ne „Registrace“. Ale „Získejte přístup k celému obsahu zdarma“.
WIIFM je takový lakmusový papírek. Pokud sami nedokážete říct, co uživatel získá, nejspíš to zatím nestojí za spuštění.