Screeningový dotazník
Rychle zjistí klíčové informace o potenciálním respondentovi, aby bylo možné rozhodnout, zda se hodí pro výzkum či nikoli.
Screeningový dotazník (screener) je krátká a strukturovaná sada otázek, které výzkumníkům pomáhají snadno rozpoznat respondenty vhodné pro konkrétní výzkum.
Pro týmy, které aplikace nebo weby vytvářejí, představují screeningové dotazníky nenápadný, ale velmi užitečný nástroj. Získají díky nim důležité informace bez toho, aby respondenty zahltily nebo odradily.
Aby to fungovalo, otázky musí být krátké, smysluplné a srozumitelné. Uživatel by měl chápat, proč se na něco ptáte. Špatně navržený dotazník působí zbytečně a může odradit. Dobře navržený naopak působí přirozeně.
V kontextu výzkumu uživatelského zážitku je to jako první podání ruky: stručné, přívětivé a jasné.

