Responzivní design
Navrhování pro různě velké obrazovky pomocí flexibilních rozvržení, media queries a webových standardů pro dostupný a výkonný uživatelský zážitek.
Responzivní webdesign (responsive web design, RWD) zajišťuje, že weby a aplikace fungují správně napříč zařízeními. Ať už jde o mobilní telefon, tablet nebo velký monitor, uživatel by měl mít vždy srozumitelný a pohodlný zážitek.
Dnes představuje běžný standard, který ovlivňuje nejen vzhled, ale i přístupnost, rychlost načítání a pozici ve výsledcích vyhledávání. Základem jsou pružná rozvržení, obrázky přizpůsobující se prostoru a pravidla v kódu určující, co se má zobrazit při různých velikostech obrazovky.
Vývojáři často začínají návrhem pro mobilní zařízení a teprve poté rozšiřují rozvržení pro větší obrazovky. Nejde jen o to, aby se stránka vešla na obrazovku. Musí být čitelná, snadno ovladatelná a rychle se načítat. Když to nefunguje dobře, uživatel odchází a vyhledávače to zohlední.
Myšlenka responzivního designu byla poprvé popsána v roce 2010 v článku Ethana Marcotteho Responsive Web Design na webu A List Apart. Od té doby se neustále vyvíjí. Dnes se mluví například o přesnějším řízení jednotlivých komponent rozhraní.
Responzivní design není jen technickým řešením. Je to přístup, který říká: každý uživatel, na jakémkoli zařízení, si zaslouží stejně kvalitní zážitek.