Poté co v srpnu americký soud uznal Google monopolistou ve vyhledávání, čelí tento týden druhému antimonopolnímu soudu. Ministerstvo spravedlnosti USA žádá rozdělení jeho reklamního byznysu.
Ministerstvo tvrdí, že Google ovládá 87 % amerického trhu s nástroji na prodej reklam a využívá své dominantní postavení k potlačení konkurence a zvýšení cen pro inzerenty.
Spor se zaměřuje na akvizici firmy DoubleClick, kterou ministerstvo považuje za klíčový prvek monopolních praktik Google. Google, který minulý rok na reklamě vydělal 230 miliard dolarů, se brání tvrzením, že jeho úspěch pramení z efektivity jeho služeb a že na trhu existuje řada konkurentů, jako Apple a Amazon.
Podle žaloby však Google zneužívá své dominantní postavení a zprostředkovává reklamu za podmínek, které mu umožňují si brát 36 % z každého dolaru. Soudní proces, který vede soudkyně Leonie Brinkemaová, může mít dalekosáhlé důsledky pro digitální reklamu.
(Obrázek pro upoutávku: Joshua Hoehne na Unsplash)