Ve světle nedávných událostí, kdy Figma dočasně stáhla funkci Make Design postavenou na umělé inteligenci, je zajímavé podívat se, jak vnímají design ve vztahu k umělé inteligenci sami produktoví návrháři Figmy.
Minulý týden v magazínu Figmy vyšel článek, v němž se postupně nad designem v éře AI produktoví designéři Figmy zamýšlejí Noah Levin, Oscar Dumlao, Jordan Singer, Marco Cornacchia a Natasha Tenggoro.
“As AI democratizes product development, design will be the differentiator.”
— Noah Levin, What is good design in the age of AI?
I v éře umělé inteligence je podle designérů Figmy design klíčovým faktorem pro odlišení produktů. Stejně jako mobilní éra potřebovala nové designové vzory, AI vyžaduje experimentování a čas k nalezení svého plného potenciálu. Dobrý design by měl být založen na principech jako empatie, kreativita a zaměření na skutečné potřeby uživatelů.
AI by neměla pouze automatizovat procesy, ale měla by spolupracovat s designéry a zlepšovat tvůrčí procesy. Důležitý je pragmatický přístup, kde AI-asistované nástroje mohou zvýšit efektivitu a kreativitu. Místo tvorby obsahu bez kontextu by AI měla inteligentně předvídat potřeby a přizpůsobovat se cílům uživatelů, čímž se stává aktivním spolupracovníkem v tvůrčím procesu.
(Obrázek z upoutávky: Aideal Hwa z Unsplash)