Profesionální designéři se na Canvu často dívají shovívavě jako na nástroj pro vyučující a správce sociálních sítí. To se rychle mění. Od svého založení v roce 2013 jako australská společnost vedená ženami, se stala oblíbenou mezi amatéry, podnikateli a dětmi díky své rozsáhlé knihovně šablon.
„Canva se nesnaží konkurovat, ale redefinovat.“
— Johannes Ippen, Is Canva Getting Good?
Nové funkce oznámené v květnu 2024 však cílí na profesionální designéry. Canva nyní umožňuje vytváření bannerů, sociálních médií, tištěných dokumentů a video animací ve spolupráci. S akvizicí Affinity Canva ukazuje, že to myslí vážně. Cílí na marketing, prodej a HR, kteří potřebují designové nástroje jako prezentace a brožury.
Designér Johannes Ippen si myslí, že Canva by mohla změnit pracovní postupy a stát se oblíbeným nástrojem, zejména díky své jednoduchosti a dostupnosti.